Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Himmelværk v/ Jette Hammerum
Hjallerup Alle 10B
2770 Kastrup
CVR nr.: 28906641
Telefon: 22632565
E-mail: himmelvaerk@gmail.com

Priser
Hos Himmelværk er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Jeg forbeholder mig ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
Himmelværk modtager betaling med VISA, Mastercard, Maestro, Google Pay og Apple Pay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering
Jeg sender til hele Danmark via PostNord. Fragtpriser fra 45 kr. Varer vil som udgangspunkt blive leveret til den pakkeshop, der angives ved bestillingen. Er der ikke plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. 
Det er også muligt at vælge hjemmelevering med PostNord MyPack Home. OBS: Hvis der vælges PostNord MyPack Home og der ikke er nogen til stede til at modtage pakken, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da PostNord kundeservice.
Jeg leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. Ved bestilling i weekend eller helligdage vil varen som udgangspunkt blive afsendt næstkommende hverdag.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret
For blomster (buketter, dekorationer, vægpynt osv.)
Jeg bestræber mig på at pakke mine varer så de ikke tager skade under transport, men skulle der alligevel opstå grund til reklamation skal dette meddeles straks efter modtagelse på e-mail adressen himmelvaerk@gmail.com. Billeder skal vedlægges som dokumentation for varens stand ved modtagelse. 

For brugskunst, vaser og lignende
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Himmelværk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Himmelværk v/ Jette Hammerum
Hjallerup Alle 10B
2770 Kastrup
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret
For blomster (buketter, dekorationer, vægpynt osv.)
Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på blomsterprodukter, da der er tale om unikke håndlavede produkter. jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, punkt 4. Hvis produkterne ikke skulle leve op til forventningerne kan de dog tages retur, forudsat at produktet ikke bærer præg af at have været i brug. Returneringsomkostninger samt leveringsomkostningerne forbundet hermed betales af køber. I tilfælde af refundering er det kun varebeløbet der bliver refunderet.

Øvrige varer
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til mig senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. e-mail på himmelvaerk@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til mig, skal du i mailen skrive ordrenummeret, hvorpå jeg sender en retur label til dig som du selv skal printe ud, og indleverer kassen i din postnord pakkeshop. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til jeg har modtaget den retur.
Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har betalt til mig for blomsterne/brugskunst retur. Leveringsomkostninger vil dog ikke blive tilbagebetalt.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes betalinger for varer uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning
På min webshop er det muligt at vælge at afhente mine produkter i mit værksted. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i mit værksted. Da varen afhentes i mit værksted, så gælder samme vilkår, som når du handler på min webshop.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med mig og handle på min hjemmeside, har jeg brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Jeg behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i min persondatapolitik for Himmelværk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i min Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk